Facebook a YouTube rušia reklamy marihunového simulátora

Nezostáva nič iné, ako vyčkať, či tieto dve spoločnosti zmenia stanovisko.
Vývojári to v dnešnej dobe nemajú vôbec ľahké. Svoje o tom vie štúdio stojace za novým simulátorom Weedcraft Inc. V tejto hre sa môžete vydať po ceste dvoch rôznych scenárov.
Na jednej strane môžete začať ako čerstvo prepustený väzeň, ktorý sa vydal na dráhu legálneho biznisu s marihuanou v snahe vybudovať si veľkú spoločnosť.
Na druhej strane môžete začať s čistejším štítom, v podobe chlapíka, ktorý jedného dňa zistil, že marihuana nie je vlastne až taká zlá a naopak dokáže liečiť.
Hra už od samého začiatku dostala celkom slušné predpoklady na to, aby bola zaujímavou stratégiou.
Avšak, už od druhého dňa po vydaní sa potýka s diskrimináciou zo strany spoločností YouTube a Facebook, s ktorou sa podelil jeden z členov PR tímu Weedcraft Inc.
Studio Devolver Digital totiž dostalo ihneď stopku reklame na platforme Facebook s tým, že ich reklamy porušujú pravidlá. A to aj napriek tomu, že prakticky neporušujú žiadnu zo zásad reklamy. Tie by boli porušené v momente, kedy by ponúkala predaj marihuany alebo vyzývala k jej užívaniu.
Lenže žiadnu z týchto vecí v hre nenajdete. Dokonca by ste márne hľadali čo i len jedinú známku násilia, ktoré je často s drogovým biznisom spájané.
YouTube sa k tomu postavil o niečo agresívnejšie, keď nechal demonetizovat videá všetkých YouTuberov, ktorí nahrali videá tejto hry. V tomto prípade je ešte viac nepochopiteľné, nakoľko pravidlá YouTube dovoľujú monetizáciu videí s drogovou tematikou, ak nejde o priamu propagáciu alebo nie je znázornené užívanie drog.
V oboch prípadoch sa však pravdepodobne jedná o zlé vyhodnotenie umelej inteligencie systému Facebooku a YouTube. Nie je teda celkom jasné, či sa herné štúdio dočká nejakej satisfakcie, minimálne v podobe povolenia reklám či monetizácie.
Ak vás hra zaujíma aj napriek tomu, že sa nepáči internetovým gigantom, môžete si ju kúpiť za 15 eur na Steame.
Zdroj: refresher.sk