Kampaň proti marihuane sa zvrhla. Tínedžeri milujú ťarbavého leňocha

Austrálska protidrogová reklama, v ktorej účinkuje postavička leňocha trojprstého, sa skončila fiaskom. Posolstvo, aby mládež neužívala marihuanu, sa nepodarilo správne sprostredkovať.
Reklamnej agentúre sa zdalo vhodné použiť na stvárnenie človeka pod vplyvom drogy juhoamerického cicavca, ktorý prespí aj 20 hodín denne. Leňoch musí pod vplyvom marihuany bojovať s každodennými situáciami. Na videách ho ukazujú ako skladá skúšky alebo ako večeria s rodinou.
Cieľom bolo odradiť mladých a poukázať na fakt, že pod vplyvom marihuany je človek malátnejší. Konope je u protinožcov treťou najčastejšie užívanou nelegálnou drogou, vyskúšalo ho 15 percent študentov medzi 12 a 17 rokmi. Austrálske prevenčné centrum proti konope tvrdí, že fajčenie marihuany môže viesť k horším školským výsledkom a k problémom s pamäťou.
V sérii troch videí tínedžerka Delilah nie je schopná napísať ani čiarku pri školskom teste, Jason nevie pri rodinnej večeri podať soľničku a Dave sa nedokáže na večierku porozprávať s priateľmi. Všetkých zobrazujú ako ťarbavých a ospalých leňochov trojprstých.
Paródia a virálny hit
Kampaň s označením #StonerSloth cieľovú skupinu zasiahla nečakaným spôsobom. Mládež sa do nemotornosti chlpatej postavičky zamilovala, protidrogové video paroduje a virálne šíri.
Austrálske prevenčné centrum kampaň skritizovalo. „Porovnávanie leňocha s ľuďmi, ktorí sú intoxikovaní, môže motivovať, aby látku vyskúšali namiesto toho, aby kampaň odovzdala negatívne posolstvo,“ vyjadrila sa Jan Copelandová. K pochybovačným hlasom sa pridal aj premiér Nového Južného Walesu Mike Baird.
Centrum pre prevenciu poskytlo len analýzu účinkov, ale od tvorivého zámeru sa dištancovalo. Tvorcovia s nimi údajne tvorbu spotov nekonzultovali.
Niektorí aktivisti dokonca sparodovali pôvodné videá. V jednom z nich leňoch nepodá soľ pri večeri, ale upozorní matku na negatíva solenia.
Zdroj: ta3.com